met-caravan-naar-noorwegen-2022.reismee.nl

Reismee Verslag van woensdag 6 juli tot zondag 10 juli 2022

Nadat Jan weer thuis was van een afspraak zijn we rond 11:00 uur aan onze reis begonnen. Rond Apeldoorn stonden we zeker anderhalve uur stil of heel klein beetje rijden vanwege een flink ongeval. Niet fijn, maar je moet er door!

Bij de eerste gelegenheid een kopje koffie en een worstenbroodje. Daarna voorspoedig verder.

Op ons eerste adres in Duitsland, waar we al eens eerder waren in de buurt van Cloppenburg, (Peek was er niet!!!) waren we net geïnstalleerd en het begint te druppelen. De volgende morgen was het gestopt met gieten! Gelukkig is de caravan waterdicht en lekker warm.

We trekken vrolijk verder richting de Deense grens. Daar hebben we een plekje gevonden bij een distilleerderij. Een setje van 3 verschillende gins gekocht, maar wat ook leuk is, een pinda-jenever. En die smaakt écht naar pindakaas!!! En ook hier ging het ’s nachts zachtjes regenen. De volgende dag konden toch buiten ontbijten.

Een vlierbloesem drankje met gin is erg lekker moet ik zeggen!

De volgende nacht in Denemarken gestaan bij een camper-bouwer. Handig!! Want…. We hebben wat weinig stroom en we hoopten dat ze er zouden zijn, maar dat was niet het geval. De volgende ochtend hebben we wel telefonisch advies gekregen om dikkere kabels te (laten) monteren. Want een zwaardere dynamo heeft geen zin, want de kabels moeten het wel kunnen verwerken. Een soort van stroom-file! Dan moet het goed komen. Iets voor als we weer thuis zijn.

Daarvandaan via de brug Kopenhagen – Malmö naar Zweden. Eerst door een tunnel (-8 meter) zodat de schepen erover kunnen en dan over de brug die dan weer 67 meter boven zeespiegel ligt. Daar kunnen die grote cruiseschepen dan onderdoor. In de buurt van die brug zie je een bos van windmolens in het water staan.

Zaterdag zijn we op een camping aan de kust (Helsingborg) gaan staan. Je wil toch ook eens douchen! Stik duur! Twee nachten voor € 140,00. Wat zijn wij dan blij met onze gratis overnachtingen die in de verschillende boeken/organisaties staan. (France Passion, Landvergnügen, Pintrip, Nortrip)

Het waait hier als een gek! We kunnen zelfs het windscherm niet opgezet krijgen. De windzak staat horizontaal. Maar de zon schijnt, dus we hebben eigenlijk niks te klagen. Ons bloemstukje blijft ook niet op tafel staan en dat is nu geborgd met bretels. Maar ook dat lukt niet goed en werd het een hangplant.

Troela zit onderweg achter in de auto in haar bench. Dit moet want ik Duitsland, Denemarken en Zweden zijn daar strenge regels voor. Zij vindt het ook best want als ik zeg “Troela op vakantie“ gaat ze er al voor staan.

Je kunt merken dat we al weer heel veel noordelijker zijn. De zon gaat wel onder maar is om half 4 is het al weer licht.

Maandag trekken we verder niet nadat we bij de dierenarts geweest zijn om Troela officieel te laten ontwormen. Zelfde pilletjes als thuis maar met een handtekening van de veterinair!

Dees

Goed op weg! Lekker genieten!!!!

Johan en Lia

Jan en Fini
Veel plezier
Fijne vakantie we gaan jullie volgen

Johan en Lia

Peter

We lezen de rest van jullie reis wel en kijken natuurlijk ook de foto’s.
Veel plezier met jullie vakantie

Jacqueline

Hele prettige en veilige reis samen